ویران کننده‌ترین حمله‌ها جنگ شناختی است 
کد خبر: 4162314
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

ویران کننده‌ترین حمله‌ها جنگ شناختی است 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: ویران کننده‌ترین حمله‌ها جنگ شناختی است که ملزوماتی همچون جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌های اجتماعی، شورش‌های محلی و حملات سایبری را در اختیار دارد.

معبودی

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین، در مراسم تجلیل از مقام خبرنگار که امروز ۲۲ مرداد در مجتمع لاله سپاه استان قزوین برگزار شد، گفت: خبرنگاران فرشتگان نجات بشریت هستند و در عرصه دفاع‌مقدس نیز خبرنگاران فرشته خبر و نجات بودند که اخبار را منعکس می‌کردند.

وی اظهار کرد: یکی از پیچیده‌ترین جنگ‌ها، جنگ ترکیبی یا شناختی است. ویران کننده‌ترین حمله‌ها جنگ شناختی است که ملزوماتی همچون جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌های اجتماعی، شورش‌های محلی و حملات سایبری را در اختیار دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: دشمن به قدرت نظام اذعان دارد، اما در جنگ ترکیبی کاری می‌کنند که خواص بگویند کشور ما نیازی به قدرت نظامی ندارد و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید قدرت نظامی را کنار بگذاریم.

وی افزود: یکی از قدرت‌های ما مردم هستند و دشمن در تلاش است تا مردم را از نظام جدا کنند. آینده مطلوب دشمنان سرنگونی نظام اسلامی است اما قادر به انجام آن نیستند پس آینده محتمل یعنی جلوگیری از سرعت پیشرفت نظام را هدف گرفته‌اند که این موضوع در سایه جنگ شناختی رقم می‌خورد. 

معبودی تصریح کرد: رهبری یکی از مؤلفه‌های مهم اقتدار این نظام است و دشمنان به دنبال آن هستند که فکر و نگرش مردم را در این زمینه تغییر دهند. در جنگ شناختی باید مراکز هدایت کننده و پشتیبان این جنگ را بشناسیم. باید نقاط مورد حمله قرار گرفته توسط دشمن را بررسی و بازنگری کنیم.

دشمن را کوچک نشماریم

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، نیز در این مراسم با اشاره به لزوم وجود زبان صادق، جامع‌نگری و بیان هوشمند در رسانه‌ها، با گریزی به حوادث سال گذشته، گفت: در وقایع ۱۴۰۱ زبان صادق رسانه را دیدیم، متأسفانه برخی فریب‌خورده و در دستگاه دشمن عمل کردند اما پیروزی از آن ما بود.

این مسئول بیان کرد: در جنگ رسانه‌ای دشمن؛ ما باید با پیروی از فرمانده میدان، نبرد را پیش ببریم، ما با ذهن‌ها و نگاه اولیه مردم سر و کار داریم. رسانه باید دست دشمن را بخواند. ما به نقاط قوت خود پی بردیم، نقاط آسیب‌پذیر را شناختیم و با اشراف بر نقاط ضعف دشمن؛ امنیت و تمرکز او را بر هم زده و هیمنه‌اش را به هم ریختیم.

وی اظهار کرد: دشمنی که همواره متکی بر یک راهبرد بود، امروز همه راهبرد‌هایش را برای مقابله با انقلاب به میدان آورده است پس ما هم باید با همه توان و ظرفیت به میدان بیاییم. هرگز حق نداریم دشمن را کوچک بشماریم و باید به عمق اقدامات دشمن پی ببریم.

آتانی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها قدر خود را بدانید که نقش‌آفرین و اثر گذارید و در تیررس دشمن قرار دارید. شما اردوگاه مطمئنی هستید که دشمن به سراغ شما آمده است. رسانه‌ مستقل متعلق به ارزش‌ها، قله‌ها، باورها، انقلاب و ملت بزرگ است که دشمن را رسوا می‌کند.

انتهای پیام
captcha